beli topup dengan harga diskaun!
jual topup atau topup diri sendiri. caranya klik SINI

beri aku peluang.


created 6 September 2012 8:37 PM

aku ingin berbincang dengan ibu bapaku bahawa aku ingin menyambung diploma. bila ibu call, aku jawab, tetapi tak sangka aku masih lemah untuk berbicara tentang hasrat aku. entah mengapa tiba2 air mataku mengalir, kerana aku tahu ibuku pasti akan memarahi aku kerana meluahkan hasratku ini. aku tidak sedikit pun terfikir nak mengecewakan dia. justeru itu aku memilih diploma. dia tidak tahu bahawa aku sudah tidak bersemangat lagi belajar di sini. aku langsung takleh bercakap gara2 nak menahan air mata keluar. tapi aku lemah.

kenapa dia susah nak beri peluang kat aku? aku nak buktikan yang aku boleh berjaya dalam hidup. masa on the  phone tadi pun dia tak bagi peluang kat aku nak jelaskan semuanya. dia terus memarahi aku.

aku cuma ingin berjaya dalam hidup dengan capai cita2 yang aku minat. kenapa dia perlu memaksa aku untuk menerima benda yang aku takkan terima?

ibu, tolonglah faham anakmu ini. anakmu mohon :'(

aku tak nak kecewakan ibu pada masa depan. bukankah sia2 kalau aku masuk sini tetapi tak dapat score?

tolonglah. aku tak sanggup lagi nak belajar benda berat2.

kadang2 aku rasa menyesal mohon matrik. kalau aku tak mohon matrik, mesti aku dapat upu. mesti aku dapat course yang aku inginkan. mesti aku boleh fokus masa belajar. mesti aku berjaya!

aku stress di sini. ibu, tolonglah faham.

No comments:

Post a Comment