beli topup dengan harga diskaun!
jual topup atau topup diri sendiri. caranya klik SINI

18 Mac 2013


pada 18 mac 2013 yg lalu.

8.30pm ada kelas chemist. memang aku malas. jadi bila dah malas tu, dengan sengaja nya aku bersiap pun lambat. after solat maghrib, lengah2 waktu jap sampailah 8.15pm baru bersiap. bersiap 5 minit, dengan sengajanya berjalan lambat pergi perpustakaan yang mengambil masa entah berapa minit. dan bila sampai, perkara pertama yang aku dapat, teguran dari pensyarah yang sentap terlebih. oh pembetulan, bukan aku seorang. masih ada lagi kawan aku yang lain datang lambat. secara sengaja atau tak. dan dia pensyarah membuang masa dengan teguran dia. ah pergi mam dengan kau punya teguran berserta sentap2 kau tu. ye aku bengang juga dengan pensyarah tu. tambah2 lagi dia mengajar subjek Kimia yang aku tak pernah terfikir untuk minat -_-

sepanjang kelas, aku tak fokus. tak, aku tak fokus. aku ulang lagi sekali, aku tak fokus. dan itu salah satu penyebab gred Kimia aku jatuh. haha. tang Kimia memang aku lemah. goyang lutut wa kata lu xDbukan goyang sebab takut, goyang sebab lemah. haha. dah terbukti aku lemah. sebab aku tak belajar betul2 la ngok. kalau aku study lebih mesti dapat lebih juga kan. takpelah, final exam kang aku cuba terbaik.then habis kelas memang aku rasa sangat gembira. seolah2 aku je yang menunggu masa untuk balik bilik xDkat luar library ada vending machine. aku tengok, pilih untuk beli air apa. kemudian amek beg dan pergi vending machine balik. dalam otak memang aku berkira2 aku ada duit secukupnya RM1.50 untuk beli air berharga RM1.50

sangkaanku meleset. aku takde duit syiling. yang ada cuma not RM50 berkeping2 (ok aku tipu)dalam dompet aku ada 3 keping not RM1 yang mana vending machine boleh menelannya. aku masuk sekeping dia terima, dan nak masuk sekeping lagi untuk jadikan RM2, dia tak nak weh. celah kau vending machine tak nak duit! kalau bagi pengemis pun dorang berebut amek tahu tak! vending machine ni memilih juga. akhirnya buat keputusan beli air mineral je. nasiblah sejuk. tujuan aku cuma nak menyejukkan tekak dan perut aku yang panas ni je.

lepas tu aku berjalan seorang diri nak balik bilik. a'a, jalan seorang diri ni kadang2 memang sangat menyeronokkan. kita boleh jalan slow2. fikir apa2 yang kita nak fikir. tapi bosan juga takde kawan. lagipun waktu ni bagi aku, aku dpt tengok kawan yang sanggup susah senang ngn aku. tengok kawan mana yang sanggup tengok kawan dia keseorangan. tapi aku kena terima hakikat yang aku ni mungkin berpotensi untuk forever alone atau aku yang memilihnya?

dan sekarang aku di bilik memuatnaik blog kesayangan ini.dan aku sedar aku tak keseorangan. aku ada Allah :)

p/s : aku teringat satu pepatah, "hidup kita hanya lakonan, kita pelakonnya"

No comments:

Post a Comment